Gabloty wewnętrzne a komunikacja między pracownikami i kadrą kierowniczą

gablota

Umieszczanie ważnych wiadomości w gablotach wewnętrznych to tradycyjna metoda, ale ma ona wiele zalet. Czytaj dalej i dowiedz się więcej o możliwościach wykorzystania ich w komunikacji wewnętrznej w firmie oraz poznaj inne sposoby na wymianę informacji i budowę dobrych relacji między pracownikami a kadrą kierowniczą.

Gabloty wewnętrzne jako nośniki ważnych informacji

W przypadku firm zatrudniających większą liczbę pracowników niezbędne dla harmonijnego rozwoju może okazać się zadbanie o jakość komunikacji wewnętrznej. Z tym pojęciem wiąże się zarówno sprawna wymiana kluczowych informacji, jak i budowa dobrych relacji między kadrą kierowniczą a osobami wykonującymi powierzone im obowiązki. Jednym ze sposobów na dzielenie się wiadomościami i tworzenie atmosfery sprzyjającej pracy jest publikowanie materiałów w miejscach, do których dostęp mają współpracujące ze sobą strony.

Cykliczne raporty, wieści o wprowadzanych do oferty nowościach lub awansach umieszczać można w aplikacjach przeznaczonych właśnie do komunikacji wewnętrznej w firmie. Kolejny sposób to przenoszenie ich na papier i prezentowanie w przestrzeniach budynku wspólnych dla pracowników i nadzorujących ich pracę osób. Narzędziem ułatwiającym ekspozycję tych drukowanych materiałów i utrzymanie porządku jest gablota wewnętrzna. W asortymentach sklepów internetowych znaleźć można różne ich warianty. Topexpo.pl proponuje zamykane na klucz, magnetyczne, korkowe, tekstylne, różniące się rozmiarami, sposobem mocowania i zawieszane poziomo lub pionowo.

Przykłady narzędzi używanych w komunikacji wewnętrznej

Umieszczanie informacji, dzięki którym pracownicy dobrze znają sytuację panującą obecnie w firmie i jej otoczeniu, w gablotach wewnętrznych to tradycyjna metoda, ale ma ona wiele zalet. Otóż pozwala docierać do osób, które po pracy nie sprawdzają powiadomień albo z przyczyn technicznych mają problemy z odbieraniem wiadomości. Tworzy też przestrzeń na dyskusję oraz wyjaśnianie wątpliwości – pracownicy zapoznający się z informacją z gabloty mogą od razu poprosić o jej rozwinięcie kierowników, którzy są akurat obecni w siedzibie.

Jakie jeszcze narzędzia mogą być używane w komunikacji wewnętrznej w firmie? Taką listę każda firma może stworzyć samodzielnie, włączając do niej rozwiązania wpisujące się w jej specyfikę. Pod uwagę warto jednak wziąć także te sprawdzone, czyli regularnie prowadzone ankiety i badania wśród pracowników, konsultacje z osobami wyspecjalizowanymi w danym obszarze czy cykliczne spotkania i prezentacje mogące mieć charakter podsumowań. Warto też pomyśleć o rozszerzeniu tradycyjnej metody wykorzystującej gabloty o przekazywanie zespołowi broszur i folderów. Takie materiały mogą być przygotowywane również z myślą o osobach, które dopiero dołączyły do zespołu albo szukają możliwości przebranżowienia się wewnątrz organizacji.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz