Czy warto wysyłać swoich pracowników na kursy językowe dla firm?

kurs jezykowy

Znajomość języka obcego jest mile widzianym atutem w CV każdego aplikanta i to niezależnie od tego, czy dane stanowisko pracy wymaga posługiwania się nim na co dzień. Jeśli firma nie ogranicza się do rynku lokalnego, ale chce działać na arenie międzynarodowej, to musi mieć wykwalifikowanych pracowników, którzy będą w stanie bezproblemowo obsługiwać zagranicznych klientów i kontrahentów. Warto też pomyśleć nad zorganizowaniem szkolenia językowego dla pracowników, aby podnieść ich kompetencje. Jest to korzystne rozwiązanie dla obu stron – pracownika i pracodawcy.

Czy kursy językowe dla firm to dobry wybór?

Firma stawiająca na rozwój powinna pomyśleć nad podniesieniem kompetencji swoich pracowników. Zamiast szukać specjalisty i wprowadzać zmiany w kadrze pracowniczej, zdecydowanie taniej, prościej i wygodniej będzie zainwestować w szkolenia. Rozwój pracowników wiąże się z szeregiem korzyści dla firmy, przekłada się na wzrost ich efektywności w pracy, co oczywiście wiąże się ze wzrostem zysków dla przedsiębiorcy. Za pomocą szkoleń możliwe staje się lepsze wykorzystanie potencjału drzemiącego w pracownikach. Ponadto jest to sposób na docenienie ich, a zadowoleni pracownicy tworzą przyjemną atmosferę w pracy i są bardziej zmotywowani do rzetelnego wypełniania powierzonych im obowiązków. Zmniejsza się też ryzyko odejścia dobrych pracowników. Ich częsta rotacja nie wpływa korzystanie na firmę, wręcz przyczynia się do wielu problemów i nawet strat finansowych. Jeśli pracodawca zainwestuje w rozwój pracownika, to odwdzięczy się on swoja pracą i osiąganymi wynikami. Jak widać, korzystają na tym dwie strony.

Język angielski uznawany jest za język międzynarodowy, dlatego jego znajomość jest obecnie wręcz niezbędna. Nawet jeśli pracownicy nie potrafią się nim biegle posługiwać, to można podszkolić ich umiejętności za pomocą specjalnych kursów. Podróże biznesowe wymagają znajomości języka obcego, wiele wartościowych materiałów edukacyjnych również jest po angielsku. Ponadto firma będzie mogła wchodzić we współpracę z zagranicznymi kontrahentami, dobra komunikacja to podstawa. Jeśli firma ma większe ambicje i nie ogranicza się wyłącznie do rynku polskiego, ale ma w planach podbić rynki europejskie czy nawet światowe, to bez znajomości języka angielskiego jest to niestety bardzo trudne, wręcz niemożliwe. Nie będzie można nawet wziąć udziału w zagranicznych targach ani konferencjach. Szkolenia językowe dla firm wiążą się z szeregiem nowych możliwości. Biegłe posługiwanie się językiem angielskim przekłada się na bezproblemowe zawieranie znajomości biznesowych. Jest to też sposób na zintegrowanie zespołu, umocnienie relacji i polepszenie współpracy.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz