Sposoby Na Wsparcie Bliskich W Odchudzaniu

Pomaganie komuś bliskiemu w odchudzaniu może być nieprawdopodobnie wręcz pomocne. Często, kiedy ludziom nie udaje się schudnąć przez długi czas zniechęcają się. Po raz kolejny i kolejny próbują nowych, modnych diet, które maja przynieść rezultaty z dnia na dzień. Oczywiście znowu się na nich zawodzą i z czasem nie chce im się nawet próbować schudnąć, bo nie wierzą w powodzenie.

Tutaj jest właśnie szansa dla Ciebie. Jako ktoś, komu zależy na drugiej osobie, możesz jej ogromnie pomóc w odchudzaniu. Możesz jej pomóc wyjść z zaklętego kręgu złych nawyków żywieniowych i sprawić, że droga do szczupłego i zdrowszego życia stanie przed nią otworem.

W jaki sposób możesz to zrobić?

Przedstawiam Ci dzisiaj cztery proste sposoby na to jak pomóc w odchudzaniu komuś bliskiemu. Niezależnie czy Twoja żona, mąż, dziecko chce zrzucić nadmiar kilogramów, te sposoby na pewno jej w tym pomogą.

1. Skupiaj się na pozytywach

Pierwsza i podstawowa sprawa: Skup się na pozytywach. Jednym z najskuteczniejszych sposobów motywacji jest docenianie czyichś postępów i wysiłków. Jeśli tylko zauważysz jakaś zmianę albo mały chociaż sukces w odchudzaniu (np. zrzucenie dwóch kilogramów) zacznij chwalić. Niech ta osoba zobaczy, że efekty zaczynają być widoczne. Niech wie, że jej wysiłek nie idzie na próżno. Czasami ktoś może bardzo surowo oceniać rezultaty swojego odchudzania, więc trzeba mu pomóc i je docenić. Nawet jeśli nie do końca uważasz, że efekty są godne docenienia, to nie zaszkodzi powiedzieć dobrego słowa. Niech ta druga osoba wie, że wysiłek jest tego warty.

Z pewnością wiesz, że odchudzanie i diety potrafią być trudne i nierzadko stresujące. Człowiek chciałby czasami się od tego wszystkiego uwolnić i objeść się pizzą albo frytkami, a tymczasem nie może i chodzi głodny. Nie ma się więc co dziwić, że czasami ludzie łamią swoje postanowienia i łamią zasady diety. Co zrobić, kiedy bliska Ci osoba złamie reguły diety?

Z pewnością jest jej przykro, że złamała swoje postanowienia, więc na pewno nie potrzebuje dalszych wyrzutów. Zamiast tego poświęć trochę czasu, aby poznać problem. Być może jest coś co możesz zrobić, aby więcej nie dopuścić do momentu załamania.

2. Bądź partnerem w odchudzaniu

Ćwiczenia fizyczne są kluczową częścią odchodzenia. Niestety wiele osób, które chcą schudnąć nie ćwiczą bo uważają , że to zbyt trudne albo zbyt nudne. Prawda jest zupełnie inna. Szczególnie ćwiczenia z drugą osobą potrafią być naprawdę przyjemne. Nawet, jeśli osoba, którą wspierasz nie wierzy w to, że ćwiczenia są fajne/skuteczne możesz jej pomóc w zmienieniu myślenia.

Przede wszystkim zacznij z nią ćwiczyć i znajdź coś, co oboje lubicie robić. Lubicie razem spędzać czas? To doskonale, bo jest wiele idealnych ćwiczeń fizycznych, które może wykonywać we dwoje. Nie musicie chodzić na siłownie albo kupować drogi sprzęt fitness. Możecie chodzić razem na spacer. Intensywny spacer przez 30 minut to doskonałe ćwiczenie. Możecie też razem jeździć na rowerze. Świetne ćwiczenie, a dodatkowo pomaga zrelaksować się.

Widzisz, jakie to proste? A przecież możecie jeszcze razem chodzić na siłownie. Co dwie głowy to nie jedna jak to mówią, a ja Ci mówię, że Twoja motywacja zawsze będzie też mobilizowała drugą osobę.

3. Zaoferuj pomocną dłoń i… ramię

Jednym z głównych wyzwań dla osób odchudzających jest kompulsywne objadanie się. Wiele osób obżera się, dlatego że są smutni, samotni albo zestresowani. Oferowanie pomocy w odchudzaniu komuś na kim Ci zależy może po prostu znaczyć, że kiedy ta osoba jest w złym nastroju, to będziesz na miejscu, żeby ją wesprzeć. Czasami wystarczy tylko wysłuchać jak ktoś się wygada i tyle. Czasami ludzie potrzebują wyrzucić z siebie tą całą frustrację i zdenerwowanie.

Mogą wtedy zapytać o poradę, o wsparcie mogą po prostu się wygadać. Najważniejsze jest, aby dać takiej osobie emocjonalne/psychiczne wsparcie. Czasami to może też oznaczać, że musisz wymyślić jak ta osoba będzie miała wrócić na „drogę odchudzania”.

4. Dawaj dobry przykład

Nie ma nic gorszego niż sytuacja, niż gdy ktoś się odchudza, a druga osoba kusi jedząc wszystko, na co ma ochotę. Bardzo trudno jest też nie jeść, jeśli wokół ciebie jest pełno jedzenia, którego musisz unikać.

Dlatego też kiedy bliska Ci osoba próbuje schudnąć rób to samo. Jeśli nie może jeść chipsów albo czegoś innego wysokokalorycznego, na co ma ochotę, to ty też tego nie jedz. Nie kuś drugiego?. Pomagaj jej też przygotowywać właściwe/zdrowe posiłki i jedz je z nią.
Do zrobienia:

Oto kilka przykładów jak możesz w praktyce pomóc komuś bliskiemu w odchudzaniu:

1. Po wyczerpującym dniu w pracy Twój mąż/żona znajduje paczkę chipsów w szafce, która była dla dzieci. Takie znalezisko czasami może być zbyt mocną pokusą, która zniszczy rezultaty odchudzania z kilku dni.

Upewnij się, że robiąc zakupy nie kupujesz niczego, co może przyczynić się do tycia. Żadnych słodkich napojów, chipsów i śmieciowego, kalorycznego jedzenia.

2. Jeśli osoba, którą wspierasz załamie się, to miej w zanadrzu plan awaryjny. Jeśli koniecznie będzie chcieć zjeść coś niezdrowego, zastąp to czymś zdrowym (a przynajmniej mniej szkodliwym). Przykładowo zamiast chipsów marchewka, zamiast słodyczy/lodów – rodzynki albo miód.

Autor Postu: Daniel Karczyński

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.