Jak I Co Jeść, Żeby Schudnąć? Kilka Kuchennych Rad

Na pewno wiele razy przyszło Ci na myśl pytanie: co jeść, żeby schudnąć? Nie oszukujmy się, większość z nas uwielbia jeść i nic nas przed jedzeniem swoich ulubionych potraw nie powstrzyma. Co więc możesz zrobić, aby w jakiś sposób jeść to samo, a nie tyć nawet, jeśli Twoje ulubione potrawy są smażone albo zawierają tłuste dodatki?

Przygotowałem dzisiaj dla Ciebie kilka prostych rad, które pozwolą Ci dużo zdrowiej gotować. Niezależnie od Twoich umiejętności kucharskich i tego, co lubisz jeść użyj tych rad a przekonasz się, że pomogą Ci w odchudzaniu.

Jednorazowe opakowania.

Jak wiesz jedną z najważniejszych zasad dotyczących zarzucania wagi jest kontrolowanie wielkości porcji posiłków. Wielu kucharzy przygotowuje duży posiłek, a potem trzyma go w tym samym garnku aż do zjedzenia. Jest to błąd, który powoduje, że jesz więcej niż trzeba. Zamiast tego, gdy następnym razem przygotujesz więcej jedzenia natychmiast podziel je na porcje i wsadź do jakiegoś opakowania.

Dobrze wiesz, że kiedy najdzie Cię ochota, to trudno będzie Ci się powstrzymać, aby nie dołożyć sobie jeszcze łyżkę albo i dwie ulubionej zupy czy bigosu. W związku z tym zrób coś, aby utrudnić sobie dokładanie. Podziel jedzenie na mniejsze (ale rozsądne porcje) i rozłóż je w opakowanych jednorazowych lub plastikowych pojemnikach. Mini posiłki, będą dla Ciebie zdrowsze, a co więcej będziesz lepiej kontrolować to, co jesz.

Nie przywierająca patelnia

Pozornie wydaje się to błahostką jednak jest to jeden z najważniejszych akcesoriów w Twojej kuchni, jeśli chcesz zdrowo się odżywiać. Bardzo często używamy różnego rodzaju tłuszczów podczas smażenia tylko po to, aby zapobiec przywieraniu jedzenia do patelni. Dzięki patelni z warstwą nieprzywierającą możesz dodać dużo mniejszą ilość tłuszczu, a efekt będzie równie dobry.
Dodatkową zaleta używania nieprzywierających patelni jest to, że dużo łatwiej się je czyści. Jeśli sprzątanie po posiłku nie będzie Ci zajmować tak dużo czasu, to są dużo większe szanse, że wyrobisz w sobie nawyk zdrowego gotowania.

Waga kuchenna

Jednym ze świetnych sposobów na kontrolowanie porcji jedzenia i poszczególnych składników jest waga kuchenna. Podczas przygotowania posiłku z łatwością zmniejszysz porcję (a co za tym idzie kalorie) wciąż przestrzegając przepisu, ale zmniejszając ilość składników. Waga pozwoli Ci szybko i skutecznie określić o ile zmniejszyć poszczególne składniki. Dodatkowo jeszcze waga pozwoli Ci określić czy porcja, którą masz przygotowaną będzie zgodna z Twoją dietą.

Zobaczysz, że dzięki temu sprytnemu urządzeniu dużo łatwiej będzie Ci liczyć kalorie i kontrolować to, co jesz.

Używaj substytutów

Pieczenie własnych słodyczy jest przeważnie dużo lepszym pomysłem niż kupowanie słodkości w sklepie. Przede wszystkim samemu masz kontrole na tym, co jesz i z czego to się to składa. Dodatkowo jeszcze możesz zawsze pewne szkodliwe składniki zamienić na coś dużo zdrowszego. Przykładowo zamiast używać masła lub oleju możesz użyć musu jabłkowego. Najlepiej taka podmiana sprawdza się przy babeczkach czy różnych ciastach. Również w przypadku niektórych ciastek takie podmienienie składników będzie dobrym pomysłem. Najlepiej jednak, jeśli poeksperymentujesz sobie.

Niejednokrotnie możesz użyć bulionu z kurczaka zamiast oleju, śmietany czy masła. Bulion sprawia, że potrawa ma odpowiednią wilgotność a dodatkowo jeszcze uniemożliwia przywieranie do patelni. Przykładowo, kiedy przygotujesz sobie smażone warzywa możesz zamiast masła użyć właśnie bulionu, który sprawi, że będą one równie smaczne, co na maśle.

Biała fasola

Wiele przepisów wymaga dodania pełnotłustego mleka lub śmietany, aby poprawić teksturę jedzenia. Jednak purée z białej fasoli może zadziałać w ten sam sposób i skutecznie pomóc Ci obniżyć ilość kalorii.

Następnym razem, kiedy będziesz przygotowywać swoją ulubioną zupę, zamiast śmietany dodaj puszkę białej fasoli. Oczywiście przedtem zmiksuj ją przy pomocy blendera, aby była to delikatna papka bez grudek. Zastosowanie białej fasoli nie tylko pozwoli Ci wyeliminować dodatkowe kalorie, które ma śmietana, ale jeszcze dodać białko do swojej diety.

Gotowanie w większej ilości jedzenia

W wielu przypadkach możesz sobie przygotować zdrowe posiłki już na kilka dni na przód. Mało tego możesz zrobić to w taki samym czasie, jaki normalnie poświęcasz na przygotowanie dwóch różnych posiłków. Uważaj jednak, aby nie popełnić błędu, o którym już wspominałem w tym artykule. Duże miski z jedzeniem kuszą nas, aby dołożyć sobie.

Żeby tego uniknąć natychmiast po ugotowaniu podziel jedzenie na porcję. Dzięki temu nie tylko kontrolujesz to, co jesz, ale jeszcze dodatkowo masz robienie posiłków z głowy. Przykładowo ugotuj duży garnek zupy razem z warzywami. Podziel ją na pojedyncze porcje (odpowiednie do twoich potrzeb) i wsadź resztę do lodówki lub zamrażarki. Kiedy przyjdzie pora posiłku, wystarczy, że wyciągniesz zupę, odgrzejesz i gotowe. Oszczędzasz czas, zmniejszasz ilość spożytych kalorii i smacznie jesz.

Wiem, że te wszystkie rady mogą się wydawać teraz trochę pracochłonne. Widzisz wszystko tyczy się tutaj wyrobienia w sobie pewnych pozytywnych nawyków, które pozwolą Ci skutecznie się odchudzać. Wystarczy, że przez kilka dni zastosujesz się do tych rad, a będziesz doskonale wiedział jak i co jeść żeby schudnąć i zaoszczędzić czas. Zobaczysz, że z każdym dniem to będzie coraz łatwiejsze i łatwiejsze, aż stanie się dla Ciebie czymś normalnym.

Jak widzisz jest kilka prostych sposobów na to, aby nie zastanawiać się, co jeść żeby schudnąć? Proponuję Ci teraz przeczytać jeszcze raz ten artykuł i zastanowić się, które rady możesz teraz wdrożyć w życie.

Autor Postu: Daniel Karczyński

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.